Żelazo w jedzeniu

Jedz wystarczająco dużo żelaza. Żelazo jest minerałem znajdującym się w krwinkach czerwonych; znajduje się w białkowej hemoglobinie, która przenosi tlen we krwi.
Niedobór żelaza jest znany jako niedokrwistość, stan, w którym organizm nie dostaje wystarczającej ilości tlenu z krwi. Możliwe jest również za dużo żelaza. Codzienne zalecane kwoty różnią się w przypadku dorosłych i dzieci.
Wegetarianie mogą spożywać żelazo, jedząc rośliny strączkowe, soczewicy, wzbogacone płatki śniadaniowe, całe ziarna, ciemnozielone zielone warzywa i suszone morele, suszone śliwki i rodzynki.
Trudniejsze jest wchłanianie żelaza z źródeł pochodzenia roślinnego, więc codzienne spożycie żelaza przez osoby wegetujące jest dwukrotnie wyższe niż dla wszystkich gatunków zwierząt. Spożywanie potraw bogatych w witaminę C, takich jak cytrusy, truskawki i pomidory, a jednocześnie jeść żywność zawierająca żelazo, pomaga wchłanianie żelaza przez organizm. Na przykład, jeśli jesz czerwone papryki (dobre źródło witaminy C) z fasolą i ryżem, można wchłonąć żelazo z fasoli skuteczniej.