Dlaczego warto jeść seler?

Właściwie zbilansowana dieta może przyczynić się do poprawy stanu zdrowia. Jednym z produktów, które warto wdrożyć do codziennego menu, jest seler. Warzywo stanowi źródło m.in. witamin (B, C, A, E, PP), fosforu, cynku, magnezu, żelaza, beta-karotenu, flawonoidów, a także wielu innych związków odżywczych. Wyróżnia się ono działaniem przeciwzapalnym, przeciwbakteryjnym, antyoksydacyjnym, rozkurczowym. Ciekawym jest, że seler dobroczynnie wpływa na sprawność seksualną. Wspomaga potencję, a także podnosi libido.

Prozdrowotne właściwości selera

Systematycznie spożywany seler ma znakomity wpływ na organizm. Składniki odżywcze w nim zawarte wzmacniają kości i stawy. Wspierają również pracę układu pokarmowego – przyspieszony metabolizm ułatwia eliminację zbędnych kilogramów. Omawiane warzywo ma dobry wpływ na stan skóry i włosów. Działa przeciwzapalnie oraz przeciwbakteryjnie. Zmniejsza ilość wolnych rodników, które mogą zapoczątkować wiele poważnych chorób. Seler jest chętnie wybierany przez mężczyzn, którzy pragną zwiększyć swoją sprawność seksualną. Warto wspomnieć, że jest on lekkostrawny, zapewnia poczucie sytości, a także nawadnia organizm.

Seler – w jakiej formie go spożywać?

Seler idealnie nadaje się do marynowania oraz kiszenia. Oczywiście może być on spożywany również na surowo. Pożądane związki odżywcze zawiera zarówno korzeń, jak i nać. Świetną opcją wydaje się być pokrojenie warzywa w cienkie paski, a następnie upieczenie. Dużą popularnością cieszą się także sosy z selera oraz zupy-krem.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *