Mango – pyszny i zdrowy owoc!

Mango to egzotyczny owoc, który zachwyca smakiem i zapachem. Warto wiedzieć, że zawiera on składniki odżywcze, która mają dobroczynny wpływ na organizm. Mowa tutaj o m.in. witaminach (A, B6, C, E, K), wapniu, fosforze, żelazie, cynku, sodzie, magnezie, kwasie foliowym, niacynie, ryboflawinie. Polifenole oraz karotenoidy wspomagają efektywną pracę narządów wewnętrznych, co zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu poważnych dolegliwości. Owoc może być spożywany na wiele różnych sposobów, więc wszystko zależy od indywidualnych preferencji.

Prozdrowotne działanie mango

Mango dostarcza wielu związków odżywczych, które przyczyniają się do poprawy funkcjonowania organizmu. Liczne badania naukowe dowodzą, że owoc:
• działa przeciwwirusowo, przeciwbakteryjnie, przeciwzapalnie,
• zmniejsza dolegliwości bólowe,
• przeciwdziała wolnym rodnikom,
• spowalnia rozwój miażdżycy,
• wspomaga pracę układu immunologicznego,
• obniża poziom cukru we krwi.
Zaleca się systematyczne spożywanie mango, gdyż to właśnie wtedy można odnotować najlepsze efekty. Sporym atutem jest fakt, że jest to owoc przyjazny diabetykom. Warto jednak pamiętać, że zawiera on znaczną ilość węglowodanów. Dojrzałe mango to około 70 kcal w 100 g.

Mango – jak spożywać?

Mango może być spożywane nie tylko na surowo. To fantastyczny dodatek do koktajlów i deserów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać je to potraw wytrawnych, słonych, a nawet ostrych! Słodki owoc sprawi, że danie zyska unikatowego charakteru. Niektórzy uważają, że genialnie smakuje on z różem, makaronem, ogórkami, a nawet pizzą. Możliwości są niemal nieograniczone!

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *